Tuesday, August 2, 2011

Jangan Mudah Percaya Membabi-buta

Dah lama aku tak post apa-apa, sekali post keluar terlebih pulak dari satu. Huhuhuhu... Bukan apa, sebelum ni aku dalam tempoh berkurung. Bila dah dapat result, baru mampu untuk ke depan semula.

Oklah, sambung apa yang aku nak ceritakan. Minggu lepas aku solat jumaat di salah satu masjid yang terkemuka. Tak boleh aku sebutkan nama di sini. Sensitif. Sementara menunggu masuk waktu, ramai orang berjual beli. Tak lupa ada yang sedang buat promosi produknya - Minyak Magnet Kuat. Apa yang kita boleh dapat dari produk ni, kalau disapu sedikit minyak ni pada bahagian bawah botol air mineral, dan kita minum air tu, tak semena-mena segala penyakit ringan dalam badan akan dinyahkan dan segala macam kekuatan fizikal akan menerjah dalam badan, membantu kerja seharian kita. Ada brader tu tunjukkan bukti dengan bagi orang minum seteguk air dari botol mineral yang dah disapu Minyak Magnet Kuat tu. Siap ada sesi praktikal, dengan brader tu cuba buktikan potential customer dia tu boleh menampung berat badan dia yang sedang jatuh dengan mudah. Belum kira dia tunjuk orang berdiri sebelah kaki macam mana. Semacam live testimoni lah tu.

Punyalah bersungguh brader ni promote produk dia. Orang yang mendengar di keliling aku rasakan lebih dari 30 orang.

Penghujungnya, aku tak tahu berapa ramai yang membeli produk Minyak Magnet Kuat tu.

Entahlah. Bukan aku tak percaya, tapi memang aku susah nak percaya. Takkanlah sekali sapu minyak tu pada botol yang tak ada apa-apa membran untuk meresap minyak, terus boleh zat-zatnya berasimilasi dengan air dalam botol tu. Takkanlah jugak dalam tempoh kurang dari seminit, dah boleh datangkan impak dan kesan pada pengguna. Dari lemah, minum seteguk, tak sampai seminit, sihat dan kuat semula.

Kalaulah semua orang percaya dan terus percaya membabi-buta dengan benda-benda semacam ini, kasihan pada orang yang belajar bertahun-tahun mencari kebenaran keistimewaan pelbagai ciptaan Allah secara ilmiah dan saintifik.

Bang, benda baik takkan datang bergolek senag-senang je bang.

No comments:

Post a Comment